به وب سایت شرکت بزرگ کیمیاگران تغذیه خوش آمدید.

غذای ماهی قزل آلا

Rainbow trout feed

ویژگی های خوراک ماهی قزل آلا رنگین کمان شرکت کیمیاگران تغذیه

  • تولید خوراک بر اساس جدیدترین یافته های علمی و منابع به روز جهت بالانس بودن تمام ترکیبات موجود درآن
  • داشتن آنالیز مورد تایید اداره دامپزشکی و استاندارد به همرا آمار بسیار رضایت بخش از مشتریان درخصوص مصرف خوراک ها به ویژه در استارترها
  • استفاده از محرک های سیستم ایمنی جهت کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و مواد دارویی و کمک به پرورش دهندگان در جهت کاهش هزینه ها و کمک به سلامت جامعه

38-50

پروتئین(حداقل)

14-17

چربی(حداقل)

1/5-3/5

فیبر(حداقل)

10

رطوبت (حداکثر)

4-11/

سایز خوراک (میلیمتر)

لارو تا تکثیر

وزن ماهی(گرم)

شرکت کیمیاگران تغذیه ، با بکارگیری سیستم های اکسترودر دو محور، پلت پرس سه کاندیشنره، آسیاب های پودری، روغن زن وکیوم و استفاده از دانش روز و نیز کنترل کیفیت در مراحل مختلف مانند مواد اولیه، محصول حین تولید و محصول نهایی و با استفاده از ترکیبات محرک سیستم ایمنی و منابع غنی از پروتئین های درجه یک گیاهی و دریایی، قابلیت هضم و جذب خوراک را ارتقا داده که نتیجه آن افزایش سوددهی و بهره وری آبزی پروری، کاهش ضریب تبدیل نهایی، به حداقل رسیدن فضولات وکاهش آلودگی منابع آبی می باشد.

 

متخصصین شرکت کیمیاگران تغذیه برای ماهی قزل آلا با در نظر گرفتن نیازها و فیزیولوژی تغذیه در آنها چهار گروه خوراک به شرح زیر تعریف کرده اند:
  1. خوراک STARTER (آغازین) قزل آلای رنگین کمان شرکت کیمیاگران تغذیه(EXS):
  • EXS0(Extruded Trout STARTER): این خوراک برای لارو ماهی قزل آلا مناسب می باشد و به طور معمول تا وزن 250 میلی گرم استفاده می گردد. این خوراک دارای 50 درصد پروتئین با سایز 0.1 تا 0.4 میلی متر می باشد تعداد دفعات غذادهی 16 مرتبه می باشد. لازم به ذکر است این خوراک هم به صورت سطلی و هم به صورت کیسه ای با وزن 10 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • EXS1( Extrude Trout STARTER): دومین خوراک استارتر شرکت می باشد که برای بچه ماهی با وزن بین 250 تا 500 میلی­گرم مناسب می باشد که با روش اکسترودر تولید به صورت کرامبل شده می باشد با این تفاوت که از نظر قطر ذرات به نسبت خوراک قبل کمی درشت تر و در بررسی به صورت دستی کمی زبر تر می باشد. این خوراک نیز دارای 50درصد پروتئین می باشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 16 مرتبه در روز می باشد. لازم به ذکر است این خوراک هم به صورت سطلی و هم به صورت کیسه ای با وزن 10 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • EXS2(Extrude Trout STARTER): سومین خوراک استارتر شرکت و اولین خوراک ماهی قزل آلای شرکت که دارای دانه بندی می باشد با قطری بین 0.7 تا 1 میلی­متر می باشد. مناسب برای بچه ماهی با وزن بین 500 میلی­گرم تا 1 گرم و با 50 درصد پروتئین میباشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 14 مرتبه در روز می باشد. لازم به ذکر است این خوراک هم به صورت سطلی و هم به صورت کیسه ای با وزن 10 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • EXS3(Extrude Trout STARTER): چهارمین خوراک استارتر شرکت می باشد دارای قطر حدود 1 میلی­متر و مناسب برای بچه ماهی با وزن بین 1 تا 3 گرم می باشد. این خوراک دارای 48 درصد پروتئین می باشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 12 مرتبه در روز می باشد. بر خلاف 3 نمونه خوراک قبلی از این خوراک به بعد، خوراک فقط به صورت کیسه ای و با وزن 20 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • EXS4(Extrude Trout STARTER): این خوراک برای بچه ماهی بین 3 تا 5 گرم مناسب می باشد. قطر این خوراک حدود 1/5 میلی­متر می باشد و دارای 46 درصد پروتئین می باشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 10 مرتبه در روز می باشد. وزن کیسه نیز 20 کیلوگرم می باشد. به صورت شناور می باشد.
  • EXS5(Extrude Trout STARTER): آخرین خوراک استارتر شرکت می باشد. مناسب برای بچه ماهی بین 5 تا 10 گرم. قطر این خوراک حدود 2 میلی­متر می باشد. دارای 44 درصد پروتئین می­باشد. به صورت شناور می باشد. در بسته بندی کیسه نایلونی از جنس پلی اتیلن سه لایه با وزن 20 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 8 مرتبه در روز می باشد
  1. خوراک ماهی انگشت قد یا پیش پرواری شرکت کیمیاگران تغذیه(EXF):
  • EXF1(Extrude Trout Pre Grower): اولین خوراک پیش پرواری شرکت کیمیاگران تغذیه که برای بچه ماهی بین 10 تا 20 گرم مناسب می باشد. دارای قطر حدود 5/2 میلی متر و حدود 42 درصد پروتئین می باشد و در بسته بندی کیسه نایلونی از جنس پلی اتیلن سه لایه با وزن 20 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد. این خوراک به صورت شناور می باشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 7 مرتبه در روز می باشد
  • EXF2 (Extrude Trout Pre Grower): دومین خوراک پیش پرواری شرکت می باشد که با پروتئین حدود 40 درصد برای بچه ماهی با وزن 20 تا 40 گرم مناسب می باشد. قطر این خوراک حدود 3 میلی متر می باشد ودر بسته بندی کیسه نایلونی از جنس پلی اتیلن سه لایه به وزن 20 کیلوگرم در اختیار مشتری قرار می گیرد. این خوراک به صورت شناور می باشد. تعداد دفعات غذادهی پیشنهادی برای این نوع خوراک نیز 6 مرتبه در روز می باشد.
  1. خوراک پرواری شرکت کیمیاگران تغذیه(EXG):
  • EXG1(Extrude Trout Grower): اولین خوراک ماهی پرواری شرکت می باشد دارای قطر حدود 4 میلی متر و مناسب برای ماهی با وزن بین 40 تا 120 گرم می باشد. این خوراک به صورت شناور می باشد و در بسته بندی کیسه های نایلونی از جنس پلی اتیلن سه لایه در اختیار مشتری قرار می گیرد. توصیه می گردد این خوراک حداقل 5 وعده در طول روز استفاده گردد.
  • EXG2(Extrude Trout Grower): این خوراک با سایز حدود 5 میلی­متر مناسب برای ماهی با وزن بین 120 تا 250 گرم می باشد. این خوراک به صورت شناور و در بسته بندی کیسه های نایلونی از جنس پلی اتیلن سه لایه با وزن 20 کیلوگرم می باشد. توصیه می گردد این خوراک حداقل 4 وعده در طول روز استفاده گردد.
  • EXG3(Extrude Trout Grower): این خوراک با سایز حدود 6 میلی­متر برای ماهی با وزن بیشتر از 250 گرم مناسب می باشد و به طور معمول تا 500 گرم از این خوراک استفاده می شود. این خوراک نیز شناور می باشد و بسته بندی آن نیز مانند خوراک های قبلی و 20 کیلوگرمی می باشد. توصیه می گردد این خوراک حداقل 4 وعده در طول روز استفاده گردد.
  • EXG4(Extrude Trout Grower): این خوراک دارای سایز 8 میلی متر می باشد و برای ماهی بالای 500 گرم مناسب است. به صورت شناور می باشد و دارای بسته بندی مشابه با خوراک های قبلی و وزن 20 کیلوگرم می باشد. توصیه می گردد این خوراک حداقل 4 وعده در طول روز استفاده گردد.
  1. خوراک ماهی قزل آلای مولد شرکت کیمیاگران تغذیه(EXB):
  • EXB1(Extrude Trout Brood Stock): این خوراک با سایز 10 میلی­متر تولید شده و مناسب برای ماهی مولد و در دوره نگهداری می باشد. این خوراک حدود 36 درصد پروتئین دارد و در کیسه های 20 کیلوگرمی بسته بندی می گردد.
  • EXB2(Extrude Trout Brood Stock): این خوراک با سایز 10 تا 12 میلی متر بسته به سفارش مشتری تولید شده و برای ماهی مولد و در دوره تکثیر تولید می شود و از نظر منابع پروتئین و افزودنی های خاص غنی می باشد و ماهیان مولد را جهت تولید تخم های با درصد هچ بالا و بچه ماهی قوی و ایمن توانا می­سازد. این خوراک حدود 38 درصد پروتئین دارد و در کیسه های 20 کیلوگرمی بسته بندی می گردد.

مشتریان عزیز لطفا قبل از خرید به نکات زیر توجه فرمائید:

  1. لازم به ذکر است که همه خوراک های تولیدی برای قزل آلا به صورت شناور می باشد که این موضوع با فیزیولوژی بدن و موقعیت قرار گیری دهان ماهی کاملا مطابقت دارد. با این حال شرکت این آمادگی را دارد که بر اساس درخواست و سفارش مشتری همه خوراک ها را به صورت نیمه شناور و سینک فرموله و در اختیار مشتری قرار دهد.
  2. تعداد دفعات غذادهي روزانه براي قزل آلا دركنار نوع، كيفيت و مقدار غذا از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. يكي از مهمترين عواملي كه تعداد اين دفعات را در هر روز مشخص مي كند تعداد، وزن ماهیان و همچنين درجه حرارت آب مي باشد. بطوري كه در۵-۴ هفته اول پرورش تعداد دفعات غذادهي بسيار زياد است وسپس با رشد ماهي كاهش مي يابد. در اوايل دوره پرورش تعداد اين دفعات در ميزان بقا و بازماندگي ماهي و هم در رشد آن مؤثر است. ولي در آخر دوره پرورش فقط روي رشد آنها تاثير مي گذارد. بهترین نتایج در پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان زمانی بدست می آید که غذا به مقدارکم و دردفعات زیاد به ماهی خورانده شود که باعث بازدهی بیشتر، تولید فضولات کمتر و عدم درگیری ماهی با بیماری هایی همچون کبد چرب میشود. شرکت کیمیاگران تغذیه با در نظر گرفتن این موضوع و آنالیز خوراک ها تعداد وعده هایی غذایی را به مشتریان خود پیشنهاد میدهد.

مشخصات فیزیکی و آنالیز خوراکهای ماهی قزل آلا رنگین کمان
درصد خوراک دهی روزانه در دماهای مختلف
تذکر 1: جداول ذکر شده صرفاً جهت راهنمایی ارائه شده و متناسب با شرایط مزرعه و ماهیان متفاوت می باشد.
تذکر2: تعداد دفعات غذادهی ارتباط تنگاتنگی با درصد اکسیژن و دمای آب مزرعه دارد.

  • آنالیز تمام خوراک های فوق با درنظر گرفتن نیاز بچه ماهی ها بر اساس جدیدترین یافته های علمی فرموله و تولید می شود که افزایش رشد و کاهش ضریب تبدیل غذایی را بدنبال خواهد داشت.
  • این خوراک از بهترین مواد اولیه موجود تولید می شود و از لحاظ بالانس مواد معدنی، ویتامینه و همچنین اسیدهای آمینه و… در بهترین سطح قرار داردکه باعث تضمین سلامت و بقا در ماهیان می گردد.
  • قطر و اندازه خوراک ها در هر مرحله با قطر دهان و وزن ماهیان همخوانی دارد تا ماهیان بتوانند از خوراک به خوبی تغذیه کنند.
  • میزان نیاز به پروتئین در هر مرحله بر اساس نیاز و فیزیولوژی تغذیه ماهیان تنظیم و بالانس می شود. عدم توجه به نیاز سطح پروتئین باعث می شود ماهی ها از پروتئین ها که همواره با ارزش و گران قیمت هستند به عنوان منبع انرژی استفاده کنند که از طرفی باعث بالارفتن هزینه تولید و در نهایت هزینه اضافی برای پرورش دهندگان می شود و از طرف دیگر به علت فرآیند تجزیه پروتئین ها آلودگی آب ایجاد خواهد شد.